2015. július 17., péntek

Nekem a temető a turizmus csúcsa


Igen, jol olvastad , a temetöben tengödtem a muzeumok helyett az elsö hétvégémen. Festöinek tünt kivülröl és magával ragado belülröl. Remélhetöleg nem a Kaszás volt az enteriörfelelös. Mármint abszolute beleillene egy, a Spektrum Home egyik lakberendezö müsorába, a Barkácscsaj vagy Colin&Justin cukorpáros szintjére biztos felemelkedik. Majd egyszer. Mindennek eljön az ideje Mr. Kaszas, bár abban halál biztos vagyok, hogy sose leszel TV elött tespedö nyugdijas.


De majd késöbb fejtem ki a tényállásomat a nekropolisszal kapcsolatban fotokkal (amint megtanultam kezelni a Photoshop egy bizonyos pofonegyszeru manipulácioját)



Otto Carl von Fieandt (megjegyzendö)
          Most máérthetö a dolog miértje?              
                      

Habár nem az itteni kelta temetö magasztolására szántam ezt a posztot, azért finn emberek voltak ök is.
Nos az itteni élet illetve a finnek egy hetes lecsengés utan. Hogyan tudod megkülönböztetni a finneket? Fittek, szökék, borzaszto kedvesek, bobby frizura es a vagány szarukeretes szemüveg az alapkoncepcio az outfitjuknél. Energikusak, mert náluk a bagel a fehér és a barna a mindennapi kenyerük. A zsir számukra egy másik galaxysban egzisztál, szigoruan csak fat free/low fat kaják közt válogathatsz a közértben. Es ez a tetemes mennyisegü kutya is szerepet jatszik szuperegeszseges eletmodjukban, macskat meg nem lattam. Koborallatok sehol.
Es persze nem tudsz ugy lazán végigandalogni az utcán, hogy egy lejtö vagy ellentetje (feljtö? lol) vigyorogna az arcodba. Egyedül a hajtipust nem értem, de ök tudjak mitöl döglik a fashionblogger. Igen, itt még a fémkocsit tologato hajléktalan is stilusos
Egy valamit viszont remekül kihasználtak (na jo, elég kreativak...ugy mindenben) : földrajzi adottságot. Vasárnap céltalanul cangázva a külvárossal hozott össze a sors, aztán pedig valahol kikötöttem. Nem tudni merre, de szamat tatva amolyan Kristen Stewartot is megszégyenitö ajkakkal, élveztem. Kiveve a rovarok kipiszkalgatasa a fogszabalyzombol. 
Bicikli utak mindenutt, egyik kapaszkodik a másikba. Eddig is kedveltem a várost, de ez. Mindent felülmul. Megtaláltam a gyengémet, fogalmazzunk ugy, hogy G pont. Az örökké eszményitett Békés-Békéscsaba bicajut a homályban bolyong és utat tört magának ez. A finn utak. Tökéletesek, kacskaringosak, a panorámárol már nem is ejtek szot, az már maga az édenkert plusz végtelen.

Csak a román stilusu evangelikus templom egyik reszlete...


...ez is.


Hey Rapunzel, let down your hair! Rapunzel? Are you still there?


Mig otthon 3 fajtábol válogathatsz, itt egy egész gléda honol 
a ciderek oltárán
kölcsönkapott szerelmetesem

...és a korhadt falécekhez is vonzodom.JPG




Mert esett az esö...és éhes voltam...és volt egy bolt is
Nem kerülgetem tovább a fagyos kását, a legfejedelmibb tömeggyártott szendvics fagyi ez
Menta és csoki...bakancslistás recept


Egy finn ház oldala...ebböl képzelj el 84-et egy utcában..es 259 utca



Valami nesz a temetöben...Otto Carl von Fieandt talpát lágyan körbefono moha hallotti sárgába burkolozik s ahogy egyre közelebb hallom vaskos lépteit, annál jobban eggyésüpped a talajjal. Hideg lehellete mardossa fedetlen nyakamat, továbbra is üveges szemmel meredek az elöttem elterülö hollofekete sirköre. Ha itt a vég, legalább lassam az uj szobám. Kényelmesnek tünik. Valami tompa a vállamra hull. Nehézkesen lehunyom a szemem, és elforditom fejemet. Eltünt. Sehol senki...csak egy...
Belöled nem lesz mokuspörkölt.

Es a vasárnapom pedig a francnak kell a térkép, megyek ahol a Nap nyugszik le.
A tipikus, sárgacsikos aszfalt...
egy hipster ettöl örjöngne (mint mikor kátrány Oreot pásztáz Ray Ban-es tekintete)...vagy nem


Polaroid foto, nem is éles, nem is jo, de emléknek örök.
Szamocás csipet csapat




A tábla a bicajosoknak is szabály,
ha rátekersz a lejtönél ráadáskent, a hanggal válsz egyenlövé
S mikor büszkén elküldöd barátnödnek, hogy mennyire klassz a kép szine és a véleménye:
Elrontotta kutyusod a gyomrát és müvészetet csináltál belöle?
Innen is csokollak nyanyicskám
Lassie alterego csak bámult, es bámult..
szerintem még mindig engem bámul




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése